Založ si blog

Skvela nevesta

Nemôžem si odpiť z kokteilu, lebo mám zababrané ruky od kokosového krému. Ach jaj, Tenerife, hotový raj. Mám šesť týždňov do svadby. Ráno behávam na pláži, jem exotické ovocie a zbavujem sa celulitídy. Priatelia na facebooku prasknú od závisti. Budem dokonalá nevesta.

Na Islande vybuchne sopka. V oblakoch nad Európou nastane totálny kolaps. Mokré vlasy mi padajú na opálené ramená, opieram sa o recepčný pult, zamočím im vyleštený mramor. Klíma mi fúka na kríže, lebo nemam znackove tricka, ružové plavky vypredaj na mne ešte nevyschli. Je mi zima a som zúfalá. Z hotela nás vytlačia plnokrvní pehaví Nemci, nemajú pre nás voľnú izbu. Minú sa nám úspory. Z Adama sa vykľuje naničhodník.

Zobudím sa a zistím, že v mojom spacáku sú mravce. Zajačím. Adam na mňa znechutene pozrie a otočí sa na druhý bok. S týmto to mám ťahať do smrti? Vyleziem zo stanu a neviem čo robiť.
„Taká chujovina, že svadba! Zhltne všetky prachy!“ frfle Adam namiesto ranného bozku. Pery má oduté, oči mrazivé. Prvé týždne som z neho nedokázala spať. Kde je ten chlapec, ktorý mi na billboarde pri našej križovatke nechal odkaz zo všetkých najkrajší? KIKA, MILUJEM ŤA. Zrazu ma v podbrušku pretne obrovská bolesť. Zapálené močové cesty, hurá! Adam sa tvári, že som vred. Ticho vzlykám nad konzervou tuniaka. Urobím to, čo som na dovolenke nikdy neurobila. Zakuklím sa.

Až do odletu chrúmem polystyrénové chleby a pijem šumienku. Zuby si umývam na spoločnom kempovom WC, s Adamom neprehovorím. Pilník mi prinesie vrátnik, vydranká od svojej ženy aj zavárané slivky. Mám kruhy pod očami, dodrbaný žalúdok a svadba je v čudu. Vo vlasoch cítim popol zo sopečného výbuchu. Nebyť tej erupcie, sme s Adamom pohromade.

O dva roky neskôr naďabím na album s názvom Dokonalá nevesta. Zalapám po dychu. Adam kľačí pred nehorázne nastajlovanou nevestou. Fotka vyzerá ako z časopisu ELLE na damske cizmy.
302 lajkov.

Sedím tu bez obrúčky, v pohodlných teplákoch a uznanlivo študujem bielu bohyňu na obrázku od good angels kosice.

Usmejem sa.
A kliknem na Like.

 

Ako vo filme

22.05.2014

Sústrediť sa.. Na hudbu. Na tú tajomnú zvláštnu a zázračnú chvíľku, kedy sa všetko zastaví.. Kedy všetko stíchne a v žiari reflektorov – vypínam celý svet.. Sústrediť sa. Pre chvíľku, kedy sa zase všetko zdá krásne a zmysluplné. Vypnúť. Myseľ. Vypnúť kontrolované Racio, ktoré sa stále hlási o slovo a neúnavne nám chce dávať svoje kázanie. Stop! Strih, [...]

Po com vase srdce tuzi?

07.05.2014

Vzdy chceme to, co nemame…A zrazu ked naozaj pride to stastie , neskutocne chvilkove stastie a ziskame to co sme chceli príde cas pre niekoho skor a pre ineho neskor a radost pominie. A tento kolotoc sa toci stale a stale , v politike ,v laske , v style zivota a…. v sade. Ked som sa narodila a moj mozog a spomienky zacali vnimat realitu uz som po niecom tuzila. Detske hry a jedlo bol [...]

V Indii

19.04.2014

Sobota večer, 10 hodín, štvrť Dadar. Sedím v taxíku s rovnako starou babou (22) z Brazílie, ktorá je na stáži na Mauríciu, ale v rámci 3 týždňového cestovania po Indii, ukončila svoju pút práve v Mumbaji, odkial jej v pondelok leti lietadlo naspat na ostrov. Musim povedat, ze ju obdivujem, pretoze cestuje uplne sama, bez akejkolvek predoslej skusenosti s Indiou. Ked to predsa [...]

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

Russia International Women's Day

Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

20.04.2024 06:00

Ukrajinci tvrdia, že zlikvidovali viac ako 450-tisíc Rusov. Moskva však hovorí len o 6-tisícoch svojich padlých. K reálnemu údaju sa asi priblížila BBC.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 17921x
Priemerná čítanosť článkov: 1792x

Autor blogu

Kategórie